Om föreningen

Vår trivsamma fastighet ligger i ett eftertraktat läge med fantastisk sjöutsikt över Lidingöbron och Lilla Värtan.

Föreningen i korthet:

Föreningen består av 38 lägenheter bestående av ettor, tvåor och treor. Föreningen upplåter 38 bostadslägenheter. Bostadsrättsytan är 1 941 m2 och lokalytan är 358 m2, ink. förråd, tvättstuga, cykelrum, korridor, källargångar, pannrum och garage. Föreningen har en trevlig trägård och grillplats med havsutsikt. Grillplatsen bokas via almanackan på anslagstavlan i trapphuset/korridoren.

Millesgården ligger på ett par minuters promenadavstånd, liksom Lidingöbron och den natursköna strandpromenaden mot Baggeby. Det är bara några minuters promenad till Torsvikstorg med affärer, apotek och bageri. Även Lidingö Centrum ligger på promenadavstånd.

Ropsten nås på några minuter med tåg eller buss, och Stockholm City på 10-15 minuter. Via norra länken så kan du med bil ta dig nästan var som helst i Stockholm på 10-20 minuter!

Avgifter:

I avgifterna ingår värme, vatten, internet och digital-TV via fiber. I förekommande fall tillkommer avgifter för takaltan eller uteplats.

Parkering:

Föreningen disponerar garage med 7 bilplatser och 6 moped/mc-platser på adress Solstigen 2. samt 14 parkeringsplatser utmed fastigheten Solstigen 2-4. Separat kö till dessa platser. Ansökningsblankett finns under dokument, ifylld blanket läggs i föreningens vita brevlåda i korridoren.

Tvättstugan:

Vår tvättstuga är utrustad med två tvättmaskiner, en torktumlare, kallmangel samt torkrum. Tvättstugan bokas på plats med hjälp av din personliga nyckel. De tider som finns att boka är kl 8-11, 11-14, 14-17, 17-19.30, 19.30-22. Mellan klockan 08 och 22 är strömmen bruten till alla maskiner.

För mer detaljerad information om fastigheten se informationsskriften och stadgarna under fliken dokument.

Kontakt:

Kontakt med styrelsen sker via e-postadressen kontakt@brfkvsodermanland.se

E-posten kommer fram samtidigt till alla ledamöter i styrelsen.

Föreningens postadress
Brf kv Södermanland